dilluns, 11 de maig del 2020

5- PROPOSTES SETMANA 11-15 DE MAIG

Estimades famílies,
Aquesta és la proposta per a la setmana de l'11 fins al 15 de Maig. 
Us enviem les propostes que podreu fer durant aquesta setmana. Recordeu que l'últim dia per enviar les feines és divendres, d'aquesta manera els infants poden entendre que dissabte i diumenge és cap de setmana i no faran feines.
Us recordem que per a les videotrucades d'aquesta setmana els nens i nenes necessitaran
- Llapis, colors,  paper i goma.

1. Rutines i hàbits: Mirar cada dia el calendari per saber quin dia de la setmana és, quin número i de quin mes i any, i comptar quants dies té el mes.
Entrega:  (trieu una manera de fer l'entrega) 
-  escriure les dates de la setmana en un full.  Per exemple: DILLUNS 11, DIMARTS 12 ....
-  una foto amb el calendari amb tots els dies de la setmana marcats.
-  un vídeo o àudio cantant alguna de les cançons de les rutines (Bon dia, Dies de la setmana o el Pastoret/a).
2. Llengua: aquesta setmana teniu dues feines: 
1. PARAULA PROTAGONISTA: com la setmana passada us proposem una paraula perquè la piqueu, trobeu la lletra inicial i feu un dibuix. Us hem canviat la plantilla perquè tingueu espai per escriure la paraula. La paraula d'aquesta setmana és BICICLETA
També trobareu la plantilla buida per si voleu fer una altra paraula, la que vulgueu i ens la envieu. Pot ser curta o llarga com vulgueu...


2. DITA DE MAIG: Us adjuntem un document a on diu dita, i a on s'explica què s'ha de fer: copiar la dita de maig, posar el nom, mirar el vídeo del que us posem l'enllaç aquí abaix i desprès dibuixar-se segons sigui un nen  una nena, i per últim, dibuixar un jardí de flors.

3. Matemàtiques: Heu de fer les figueres geomètriques. Us adjuntem  un vídeo on s'explica com les han de fer (triangle, quadrat i cercle) amb materials , i les preguntes: 

1 Quants costats té cada figura geomètrica?
2 Podem fer un quadrat amb materials de diferents mides?
3 Podem fer un cercle amb un material rígid com una canyeta o un escuradents? amb quin material ho podríem fer!.
La proposta és amb canyetes, escuradents  i plastilina, però ho podeu fer amb el que vulgueu.
Us enviem un article i un vídeo de la mateixa persona que ha creat plastilina a casa, per si no en teniu o per si en voleu provar. 
VIDEO:


4. English: 
Aquesta setmana teniu dues feines però no us preocupeu són molt senzilles i rapides.
El primer que heu de fer es buscar objectes però ens fixarem amb la forma que tenen. Les tres formes que vam treballar en anglès van ser:
Triangle "traiangel" (triangle),  
circle "cercel" (cercle)
square "squer" (quadrat).
A veure quants en trobeu. 
A classe jugàvem a aquest joc de la següent manera: jo els hi deia la figura i ells tenien 10-15 segons per trobar-ne una. La tocaven amb el dit i s'esperaven per veure si estava bé (ells saben com va el joc, pregunteu-li). Fèiem unes quantes rondes. Els agrada molt per tant podem fer l'activitat de dues maneres:  
Enviar una foto de les figures trobades. 
Enviar un vídeo d'un tros del joc.
La segona feina és fer un dibuix del vostre animal salvatge preferit i escriure quin animal és en anglès: My favourite animal is …… .
  Si l’animal no esta a la llista podeu buscar-lo per internet i sorprendrem. Aquests són els animals que hem treballat, la setmana que ve farem els de la granja i així anem recordant els noms dels animals. 
  • Tiger: tigre
  • Elephant: elefant
  • Lion: lleó
  • Snake: serp
  • Giraffe: girafa
  • Monkey: mico

5. Música:  Aquesta setmana us proposo que escolteu La Primavera d’Antonio Vivaldi tot seguint el musicograma. Un musicograma és la representació de la música a través de dibuixos.
Fixeu-vos doncs, com els dibuixos van canviant amb la música. Si voleu, també podeu escoltar-la tot caminant, imaginant que sou un ocell, per exemple.
Espero que gaudiu molt!

La Primavera d’Antonio Vivaldi:


Per fer el retorn:
-Fer un dibuix.
-Fer un vídeo.
-Explicant a la tutora que ho heu fet o no i si us ha agradat o no.

6. Psicomotricitat:  Aquesta setmana tenim un circuit d'equilibri i salts per casa. Us deixo exemples i podeu fer el circuit que vulgueu, a fer volar la imaginació. Els nens i nenes poden crear el seu propi o fer-lo vosaltres, com vulgeu.
  • Equilibri: (ho hem fet a psico així que els vostres fills o filles poden buscar maneres de fer l’equilibri per casa)
    • poden fer l'equilibri amb les línies del parquet o les rajoles de casa. 
    • podeu dibuixar a terra unes línies o posar celo perque caminin per sobre. 
    • poden caminar en un sol peu
  • Salts:
    • de coixins en coixins 
    • del sofà a un matalàs. 
    • d’una rajola a una altra (a veure fins on arriben o qui arriba més lluny dels de casa). 
Podeu enviar-me videos o fotos del vostre circuit. 
AMPLIACIÓ:
Les propostes d'ampliació per aquesta setmana estan dirigides a treballar l'atenció, us les adjuntem per a qui les pugui imprimir,  i són les següents:
LABERINT
 DIFERÈNCIES


PINTA COM  EL MODEL

 Això és tot famílies, com sempre, desitgem que gaudiu compartint les estones de realització de les tasques amb els vostres/nostres superherois i superheroïnes.

Una abraçada!













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada