dimarts, 9 de juny del 2020

9- PROPOSTA SETMANA DEL 8 AL 12 DE JUNY

Estimades famílies,
Aquesta és la proposta per a la setmana del dia 8 al 12 de Juny. 

1. Rutines i hàbits: Mirar cada dia el calendari per saber quin dia de la setmana és, quin número i de quin mes i any, i comptar quants dies té el mes.
Entrega:  (trieu una manera de fer l'entrega) 
-  escriure les dates de la setmana en un full.  Per exemple: DILLUNS 8, DIMARTS 9 ....
-  una foto amb el calendari amb tots els dies de la setmana marcats.
-  un vídeo o àudio cantant alguna de les cançons de les rutines (Bon dia, Dies de la setmana o el Pastoret/a).

2. Llengua: 
1. CONTES:  us proposem que mireu un conte a les fosques amb els vostres petits. I com ho podeu fer? Doncs podeu agafar una llanterna (i sinó teniu doncs la llanterna del mòbil) i que us expliquin un conte o vosaltres els hi expliqueu a ells. Després han de fer  un dibuix  i escriure el títol  on es pugui veure la part que  més els hi ha agradat. Ja veureu que un cop ho provin, us demanaran la llanterna més vegades per mirar contes a les fosques amb vosaltres o tots sols. És una molt bona manera de fomentar el gust per la lectura.
2. DITA DE JUNY:  Us adjuntem la dita de juny. Si teniu impressora, han de resseguir la paraula JUNY, pintar el dibuix i copiar la dita. Qui no tingui impressora pot copiar la dita i copiar i pintar el dibuix, o fer un altre que li agradi més.
Per a fer el retorn podeu enviar una foto de la dita acabada.
4. English:  Aquesta setmana us proposo un joc de fotografies de summer (estiu), hi ha una que no és correcte, és a dir, no és summer (estiu). A veure si sabeu quin és l'intrús. Podeu anar dient les paraules en anglès i així les anem aprenent. Trobareu el document en PDF amb el nom "On és l'intrus?"



5. Música:  aquesta setmana una cançó per a repassar els dies de la setmana. Espero que us agradi i la disfruteu. 



Per a fer el retorn trieu una manera:
-Fer un dibuix.
-Dir a la tutora que heu escoltat i cantat la cançó.
-Fer un vídeo.


6. Psicomotricitat:  
Aquesta setmana farem PUNTERIA! I com? Doncs podeu agafar alguna pilota i intentar-la posar dins d’una paperera, o una bola de paper a dins d’una cassola, o uns mitjons a la rentadora. Per tant, podeu agafar qualsevol cosa i intentar encistellar a un recipient. Podeu fer un jocs de punts. La paperera son 10 punts, la olla en son 20 i així també pot jugar la família i a veure qui guanya més punts. Envieu alguna foto o video del joc!!
AMPLIACIÓ:
Aquesta setmana us proposem dues coses: 

1. Fer un dibuix de la vostra familia. 

2. Jugar a jocs de taula que poden ser: Uno, Parchis, Domino, Memory, Oca, 3 en ratlla, entre molts d'altres que segur que teniu per casa. Si no en teniu us deixem uns links amb jocs on line que podeu jugar tota la família.  


PÀGINA AMB MOLTS JOCS DE TAULA ONLINE: https://www.cokitos.com/tag/juegos-de-mesa-online/ 

També us deixem algunes plantilles i idees per si les voleu imprimir directament o copiar-les.






Que tingueu una  molt bona setmana. Per a qualsevol dubte, estem a la vostra disposició. 

Una abraçada famílies!

dimarts, 2 de juny del 2020

8- PROPOSTES SETMANA 2 AL 5 DE JUNY

Estimades famílies,
Aquesta és la proposta per a la setmana del dia 2 al 5 de Juny.  
Us enviem les propostes que podreu fer durant aquesta setmana. Recordeu que l'últim dia per enviar les feines és divendres, d'aquesta manera els infants poden entendre que dissabte i diumenge és cap de setmana i no faran feines.
Us recordem que per a les videotrucades d'aquesta setmana els nens i nenes necessitaran
- Llapis, colors,  paper i goma.

1. Rutines i hàbits: Mirar cada dia el calendari per saber quin dia de la setmana és, quin número i de quin mes i any, i comptar quants dies té el mes.
Entrega:  (trieu una manera de fer l'entrega) 
-  escriure les dates de la setmana en un full.  Per exemple: DIMARTS 2, DIMECRES 3  ....
-  una foto amb el calendari amb tots els dies de la setmana marcats.
-  un vídeo o àudio cantant alguna de les cançons de les rutines (Bon dia, Dies de la setmana o el Pastoret/a).

2. Llengua: 
OBJECTES AMB EL NOSTRE NOM: heu d'escriure el vostre nom però separat per les lletres, és a dir, cada lletra en un full i buscar objectes que comencin per aquella lletra. 
Després heu d'escriure el nom de cada objecte a la lletra que correspons.
Aquí teniu dos exemples que hem fet: 
ARIADNA: ÀLIGA, RATOLÍ, IMANT, AMPOLLA, DRAC, NINTENDO, AURICULARS
 MARI: MINNIE, AMBULÀNCIA, RODA, INDI.
3. Matemàtiques: aquesta setmana hem de mesurar. I com ho podem fer? Doncs us proposem que mesureu la distància entre dos punts de casa vostra amb els peus, un peu davant de l'altre (com la foto). Podeu mesurar la distància del vostre passadís, quantes passes hi ha entre la cuina i l'habitació...entre moltes d'altres. PERÒ que passa si en comptes de fer servir els vostres peus feu servir el dels vostre pare o mare? 
Abans de fer-ho, heu de pensar:
1. En una mateixa distància, qui haurà de donar més passes, un nen o una mare/pare? 
2. Perquè?
Ens podeu enviar:
- un vídeo a on ens ho expliqueu.
- una foto amb el número de passes que hi ha d'un lloc a l'altre de la casa, primer amb els vostres peus, i al costat el número que li surt amb les passes dels vostres pares.
4. English:  Comencem el mes de Juny i ja fa molts dies que no repassem els colors. Aquesta setmana farem una manualitat en anglès. Es tracta de fer un rainbow (arc de Sant Martí). Per fer-lo us envio la cançó que vam treballar a la classe. Podeu fer servir pintures, plastilina, ceres, colors, materials varis del mateix color o el que vulgueu. Us envio alguns exemples, feu volar la imaginació!!

RAINBOW: 



Entrega: foto de la vostra  manualitat.




5. Música:  Aquesta setmana treballem el ritme i les frases musicals a través de la música.
Només heu de seguir el vídeo. Feu-ho tantes vegades com vulgueu.
Espero que us agradi!



Per fer el retorn trieu una manera:
-Fer un vídeo.
-Explicar a la tutora que heu fet l’activitat.


6. Psicomotricitat:  Comença el Juny i la calor i us proposem jocs d’aigua que podem fer a la banyera, a la dutxa o al pati, terrassa o balcó... (si teniu). Tal com vaig enviar fa dues setmanes us envio diferents jocs que podeu escollir segons els gustos, no fa falta que els feu tots sinó que estigueu una estona en família jugant i passant una bona estona. Si teniu més idees de jocs d'aigua també podeu fer els vostres jocs. Si per algun motiu no podeu fer-los no us preocupeu!!! Envieu fotos o videos i divertir-vos molt!!!
- Passes amb globus d'aigua, esponja plena d'aigua, xeringa ...
- Omplir una galleda i posar objectes que amb al boca podeu agafar (us deixo una foto d'exemple)
image.png

- Fer un dibuix a terra amb aigua amb una xeringa o un pinzell. 
- Omplir pots petits i anar omplint una galleda gran. (per l'esquena) 
image.jpeg


AMPLIACIÓ:
Aquesta setmana us proposem un seguit d'activitats .... 

1. DIBUIX DEL COS:  podeu fer un dibuix del vostre cos.

2. RETALLAR I COMPOSICIÓ ARTÍSTICA: podeu retallar papers de colors, revistes, diaris o altres materials que es puguin retallar. Després amb els retalls podeu fer una composició artística lliure, feu volar la imaginació!! 

3. PLASTILINA: podeu fer la creació que volgueu: una pizza, un animal, un vehicle, una persona... igual que ho fèiem a la classe. Sinó teniu plastilina la podeu crear com ja vam fer en setmanes anteriors. 
Us donem uns enllaços amb algunes idees:



4. PRACTICAR PER APRENDRE A  DIBUIXAR:  Fer dibuixos a partir de tires. A internet en podeu trobar moltíssimes. Aquí us deixem unes quantes com a model.

image.png
   
image.jpeg
image.jpeg
   
image.jpeg

Esperem que tingueu una molt bona setmana, i que gaudiu moltíssim compartint amb els vostres petits mentre feu aquestes activitats.

Una abraçada famílies, i felicitats de nou per la gran tasca que feu!!!

dilluns, 25 de maig del 2020

7- PROPOSTES SETMANA 25 AL 29 DE MAIG

Estimades famílies,
Aquesta és la proposta per a la setmana del 25-29 de Maig.  
Us enviem les propostes que podreu fer durant aquesta setmana. Recordeu que l'últim dia per enviar les feines és divendres, d'aquesta manera els infants poden entendre que dissabte i diumenge és cap de setmana i no faran feines.
Us recordem que per a les videotrucades d'aquesta setmana els nens i nenes necessitaran
- Llapis, colors, paper i goma.

1. Rutines i hàbits: Mirar cada dia el calendari per saber quin dia de la setmana és, quin número i de quin mes i any, i comptar quants dies té el mes.
Entrega:  (trieu una manera de fer l'entrega) 
-  escriure les dates de la setmana en un full.  Per exemple: DILLUNS 25, DIMARTS 26 ....
-  una foto amb el calendari amb tots els dies de la setmana marcats.
-  un vídeo o àudio cantant alguna de les cançons de les rutines (Bon dia, Dies de la setmana o el Pastoret/a).

         2. Experimentació: us proposem un experiment per fer a casa.
Us adjuntem un vídeo amb el nom "EXPERIMENT AMB LACASITOS". 
Es tracta de que a partir d'uns materials, i de posar-los en una determinada situació,  els nens i nenes facin hipòtesis. De fer-los pensar, anticipar-se, i desprès comprovar si el que havien imaginat és el que ha passat o no, el per què,  i fer-los preguntes perquè pensin més
És molt important que si diuen coses que penseu que no són correctes, no els hi dieu que està malament, sinó que els hi dieu que ho tornin a pensar, que si estan segurs, que si podria ser per una altra cosa... 
L'assaig error és una altra manera d'aprendre molt important, i de fer-los guanyar seguretat, veient que si s'equivoquen no passa res, que ens passa a tots.




3. Llengua: continuem  treballant la PRIMAVERA

1. CREACIÓ ARTÍSTICA: podeu fer una manualitat, una creació, un collage ... el que vulgueu i utilitzant els materials que vulgueu i tingueu per casa. Això si heu de representar com vosaltres veieu la primavera. Us deixem dues mostres que hem fet nosaltres a casa.  Ens feu una foto i ens ho envieu. 



2. ESCRIPTURA LLIURE: després d'haver pensat com és la vostra primavera heu d'escriure en un paper el que creieu que té la primavera. Per exemple, FLORS, MARIETA, PLUJA, PAPALLONA...feu una foto i ens ho envieu.
Els que ho puguin escriure sols, perfecte i els que no, cap problema, que us diguin les paraules i vosaltres els hi escriviu en un paper i que les copiïn.  


4. English:  farem una feina molt fàcil, el temps en anglès. La pregunta que us faig és: What is the weather like today? (Quin temps fa avui?).
How is the weather: 

 Entrega, trieu una manera:

1. Vídeo contestant amb la frase llarga i correcta → Today is….
- SUNNY:sol☀
- CLOUDY:núvol ☁
- RAINY:pluja 🌧
- SNOWY:neu 🌨
- WINDY:vent 🌫
- STORMY: tormenta 🌩

2. Dibuix del temps i escrivint(opcional)→ Today is ….
- SUNNY:sol☀
- CLOUDY:núvol ☁
- RAINY:pluja 🌧
- SNOWY:neu 🌨
- WINDY:vent 🌫
- STORMY: tormenta 🌩

5. Música:  Aquesta setmana us proposo que mireu el següent vídeo:

L’objectiu d’aquesta activitat és conèixer i identificar algun dels instruments que sonen.
Espero que us agradi!

Per fer el retorn, trieu una manera:

1- Escriure el nom d’algun dels instruments.
2-Comunicar a la tutora que heu fet o no l'activitat i s’hi us agradat o no.
3-Fer un dibuix d’algun instrument.


6. Psicomotricitat:  Aquesta setmana us deixo unes posicions de Yoga que potser ens va bé per si en algun moment necessitem relaxar-nos o tranquil·litat. Podeu posar una música relaxant i fer-les. En algunes sessions de psico varem fer algunes així que potser recorden alguna. Envieu fotos o vídeos.


AMPLIACIÓ:
Com que hem vist que les activitats d'atenció que us vam proposar us van agradar molt... us tornem a enviar  semblants, i alguna nova que segur que us encantarà!

UNIR ELS PUNTS I DESCOBRIR QUIN ANIMAL ÉS?


 PINTO SEGONS LA CONSIGNA

 TROBA LES  5 DIFERÈNCIES 

LABERINT

dilluns, 18 de maig del 2020

6- PROPOSTES SETMANA 18 AL 22 DE MAIG

Estimades famílies,
Aquesta és la proposta per a la setmana 18-22 de Maig.  
Us enviem les propostes que podreu fer durant aquesta setmana. Recordeu que l'últim dia per enviar les feines és divendres, d'aquesta manera els infants poden entendre que dissabte i diumenge és cap de setmana i no faran feines.
Us recordem que per a les videotrucades d'aquesta setmana els nens i nenes necessitaran
- Llapis, colors,  paper i goma.

1. Rutines i hàbits: Mirar cada dia el calendari per saber quin dia de la setmana és, quin número i de quin mes i any, i comptar quants dies té el mes.
Entrega:  (trieu una manera de fer l'entrega) 
-  escriure les dates de la setmana en un full.  Per exemple: DILLUNS 18, DIMARTS 19 ....
-  una foto amb el calendari amb tots els dies de la setmana marcats.
-  un vídeo o àudio cantant alguna de les cançons de les rutines (Bon dia, Dies de la setmana o el Pastoret/a).

2. Llengua: 
1. Paraula protagonista: com la setmana passada us proposem una paraula perquè la piqueu, trobeu la lletra inicial i feu un dibuix. Us hem canviat la plantilla perquè tingueu espai per escriure la paraula. La paraula d'aquesta setmana és PA. És llarga o curta? Enviar foto de la feina.

2. QUINA LLETRA FALTA?: Us adjuntem un full amb uns dibuixos i al costat el nom del dibuix, però amb una lletra menys. Es tracta que els nens diguin el nom del dibuix i vagin fent el so de les lletres, intentant trobar quina és la que falta. Un cop la trobin, l'han d'escriure. Enviar foto de la feina.
Si veieu que no ho saben, els podeu ajudar, però deixeu-los pensar una mica abans. 



3. Matemàtiques: 
1. Escoltar la cançó i comptar: Heu d'escoltar molt atentament la cançó que us proposa la Maria de música "El jardí" i  comptar quantes vegades diuen la paraula "jardí". Podeu anar fent ratlletes cada vegada que ho diguin i després comptar-les.
  Entrega: Enviar foto o vídeo. 
2. Joc de comptatge i recta  numèrica: Us proposem l'elaboració d'un material, amb el qual els petits podran jugar a l'hora que  treballen el comptatge dels números fins al número 10, relacionar-los amb la grafia corresponent i a més ordenar-los. 
Us adjuntem el vídeo amb les instruccions per poder confeccionar el joc i amb les instruccions també de com es juga
Entrega: Enviar foto o vídeo.



4. English:  Teniu dues activitat d’anglès per fer:
  1. Comptar els objectes que vulgueu (forquilles, fotos, coixins) fins on sapigueu. A la classe hem treballat fins el 20 però si en saben més endavant. Enviar un vídeo/audio us vull escoltar!👂
Couting 1-20:

  1. Feu un dibuix dels animals de la granja i l’escriptura de quins animals són (escriptura opcional). Us deixo la llista que vam treballar (podeu afegir si voleu però de la GRANJA) 
Old Mcdonal had a farm:
  • COW: vaca
  • DOG: gos
  • CAT: gat
  • PIG: porc
  • HORSE: cavall
  • SHEEP: ovella 
5. Música:  Aquesta setmana us proposo que escolteu i balleu la cançó “El Jardí” de El Pot Petit. Espero que us agradi.



Per fer el retorn TRIEU:

1-Fer un dibuix de la cançó.
2-Escriure el nom d’alguna flor.
3-Comunicar a la tutora que heu fet o no l’activitat i s’hi us agradat o no.


6. Psicomotricitat:  Aquesta setmana us deixo un seguit de jocs que podeu fer a casa, em podeu enviar fotos o videos dels que feu. No fa falta que els feu tots però us dono varietat per si hi ha algun que no agrada prou. 
  • Pica la paret: un es posa a picar la paret i cantar la cançó (1, 2, 3 pica la paret 1, 2, 3 JA) es gira i els altres han d’estar quiets si es mouen tornen a començar. 
  • Amagar un objecte: escolliu un objecte i algu l’amaga. El nen o nena l’ha de trobar i vosaltres heu de dir fred (si està lluny) o calent (si esta a prop) 
  • Escondite: us amagueu i s'han de trobar o trobar vosaltres els nens/nenes.
  • Carreres fent de cucs, fent d’elefants, amb els peus lligats amb algun germà o familiar, 
  • Jocs amb globus: el globus/pilota no pot tocar al terra.  A veure quanta estona esteu. 


AMPLIACIÓ:
L'ampliació d'aquesta setmana són diferents enllaços de contes, cançons o vídeos en català i algun en castellà. Creiem que és important que els infants puguin escoltar alguna cosa en català, tal com treballem a l'escola. 
UNA MÀ DE CONTES: en aquesta pàgina trobareu molts contes en català. Van creant els contes segons van avançant amb l'explicació. https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/
MIC: el podeu veure per la tele de Dilluns a Divendres (9:00h o les 17:30h) i el cap de setmana a les 8:00. Però, també podeu veure per internet els capítols o les cançons que fan. https://www.ccma.cat/tv3/super3/mic/
DINAMIKS: si us agraden els experiments aquest programa és per tu. Fan reptes, experiments, troben solucions a preguntes científiques.  https://www.ccma.cat/tv3/super3/dinamiks/
LES TRES BESSONES: les aventures de les tres bessones (Anna, Teresa i Helena) https://www.ccma.cat/tv3/super3/les-tres-bessones/
CANTAJUEGOS:  Són cançons en castellà amb coreografies per als més petits. Us posem aquest que és el més popular, però hi han moltíssims.. https://www.youtube.com/watch?v=8_RWPLfo8Xg 

Qualsevol sèrie de dibuixos animats que li agradi als vostres fills, els podeu buscar posant el nom dels dibuixos  i al costat o castellà o català. 

Mirar la tele i escoltar cançons en català, ajudarà als petits a practicar i no oblidar molt del que ja havien après a l'escola.

Qualsevol dubte ens podeu escriure al correu. Desitgem que gaudiu molt amb els peques, portant a terme les activitats. 

Una abraçada i cuideu-vos molt.